جنگ اتمی آغاز شده است
ترجمه توسط حمید محوی ترجمه توسط حمید محوی

ارنستو کارمونا روزنامه نگار چیلیایی

14 نوامبر 2004

http://www.voltairenet.org/article15490.html

 

 

 

http://www.voltairenet.org/IMG/jpg/fr-bullet-390.jpg

 

 

صدها هزار نفر تحت تشعشعات اتمی آلوده شده اند

ارنستو کارمونا

 

جنگ اتمی با اسب تروآیی که نامش بمب و مهمات مسلح به اورنیوم است در عراق و در افغانستان شروع شده است. ضایعات چنین جنگی، نخستین بار نزد سربازان قدیمی آمریکایی در نخستین جنگ خلیج فارس مشاهده شد. ضایعات ژنتیک را به همسرانشان سرایت کرده، و سپس به فرزندانشان منتقل شده بود.

 240000 سرباز از عوارض دائمی رنج می برند، و 11000 نفر نیز مرده اند، تقریبا تمام این گوشتهای دم توپ از اقشار فقیر، و از اهالی آمریکای لاتین و آفریقایی های آمریکایی و یا آسیایی بوده اند. تأثیرات سلاح های بکاربرده شده بین اهالی افغانستان و عراق از این نیز وسعت بیشتر و اسفناکتری دارد.

 

هزاران کیلوگرم اورانیوم روی عراق و افغانستان ریخته شده است. تأثیرات غبار فلزی توسط باد، طوفان شن، آب و حیوانات تمام منطقۀ اطراف را به اورانیوم آلوده کرده است : ایران، پاکستان، ترکیه، ترکمنستان، چین، هند، عربستان سعودی، سوریه، لبنان، فلسطین و اسرائیل. تمام این مناطق آلوده شده است.

 

 

http://www.voltairenet.org/IMG/jpg/fr-ammo-150.jpg

 

 

چنان که در آثار باقیمانده قابل مشاهده است، برخی بر این عقیده هستند که احتمالا ایالات متحده به شکل پنهانی  در اطراف کابل مینی بمب اتمی آزمایش کرده است، و هیچ کس، البته بجز قربانیان، از این واقعه مطلع نشده اند. از دهسال پیش تا امروز اطفالی بدون چشم بدنیا می آیند و به دلیل ضایعات ژنتیک هیولایی متولد می شوند. دولت واشینگتن و رسانه ها دور چنین اطلاعاتی را حصار آهنی کشیده اند.

گروهی از پزشکان، و والدین سربازان قدیمی و روزنامه نگار برای افشای آلوده شدن منطقۀ آسیا و اروپا مبارزه می کنند.

 

سرطان هزار درصد افزایش یافته است

تمام این موارد توسط بررسی های سالیانۀ «طرح سانسور»(1) در دانشگاه سونوما (2) در کافرنیا افشا شده است . هیئت پژوهشی هر ساله 25 موضوع سانسور شده توسط رسانه های و روزنامه های پر اهمیت در ایالات متحده را معرفی می کند. پیام ضمنی چهارمین بیانیۀ این گروه به عبارت زیر است :

علیه تشعشعات اتمی آرام و بی سر و صدای منطقۀ آسیا و اروپا که بخاطر منافع صنایع اتمی و ارتش ایالات متحده صورت گرفته است، هر چه زودتر باید اقدام کنیم.

آزمایشات بین واحدهای نظامی و غیر نظامیان حد بالایی از اورانیوم را نشان داده اند. این موضوع را  بررسی های باب نیکل، تد ویمن، استفانی هیلر، یوهان گونزالز،نیلوفر بحقوات، جنیفر لیلیگ، کنی کروسبی مطرح کرده  اند. منتخبی از متن  پژوهشی آنها را یادآور می شویم :

Bob Nichols, Tedd Weyman, Stephanie Hiller, Juan González, Niloufer Bhagwat J, Jennifer Lillig et Kenny Crosbie

اهالی غیر نظامی و واحدهای نظامی اشغالگر در عراق و در افغانستان در حد خارق العاده ای به رادیوآکتیو آلوده شده اند. منشأ این نوع آلودگی مهمات ساخت ایالات متحده است که در آنها هزاران کیلو گرم اورانیوم رقیق شده و  اورانیوم های دیگر بکار برده شده است. پژوهش گران اعلام کرده اند که کشورهای همسایه نیز تحت تأثیر این آلودگی ها خواهند بود.

.(ادامه دارد) 

توضیحات

Project censored1-

Sonoma2-


September 7th, 2008


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسايل اجتماعي